Maatwerk

Digitale transformatie in kleine stappen.

Digitale transformatie is een hot topic. Overal lees je erover.  Een bedrijf mag de boot niet missen en moet zijn processen digitaliseren.  Allemaal goed en wel.  Maar wat als je bestaande bedrijfssoftware dit niet aankan?  Je kan bijvoorbeeld geen informatie mobiel opvragen of versturen.  Je hebt geen toegang tot de centrale informatie via telewerk.  Je hebt je documenten (facturen, orders, etc...) niet digitaal ter beschikking om te behandelen.  Ga zo maar door...  Moet je dan achterblijven en wachten tot je een volledig nieuwe bedrijfssoftware hebt?  Neen, zeker niet!

Het is mogelijk om kleine aanpassingen te doen en ze integreren met je bestaande softwaretoepassing zodat je stapsgewijs kan evolueren.  Hieronder een paar voorbeelden van hoe het kan.

 

                               

 

Een bedrijf in de sector van investeringen.  Ze hebben een eigen specifieke bedrijfssoftware waarin ze de investeringsdossiers opvolgen en beheren.  Echter alle niet gestructureerde informatie zoals mails, berichten en eveneens specifieke gestructureerde informatie zoals vergaderverslagen, interne boodschappen kan daarmee opgevolgd worden.  We integreerden hun bedrijfssoftware met een implementatie van een DMS oplossing.  Dank zij deze integratie hebben ze alle info op één plaats.

Een bedrijf in de sector van de automotive. Ze hebben veel feedback van klanten en bedrijven die gebruik maken van hun diensten en die gepost worden op social media.  Deze belangrijke info kunnen ze niet verwerken in hun bestaande  bedrijfssoftware of gebruiken voor marketingdoeleinden en klantentevredenheid.  We integreerden de social media van Twitter, Facebook en Instagram in hun bestaande software omgeving zodat ze deze commerciële data kunnen delen met hun klanten en intern gebruiken voor verdere verwerking.

Een bedrijf in de sector van de logistiek. Hun bedrijfssoftware zorgt ervoor dat een logistieke partner over de nodige wettelijke documenten van de vervoerde producten beschikt. Deze documenten worden fysiek op papier meegegeven met de logistieke partner.  We ontwikkelden een kleine toepassing die de klanteninformatie uit de bestaande software haalt en deze informatie digitaal ter beschikking stelt,  zodat er verdere administratieve stappen kunnen geautomatiseerd worden.

Dit zijn maar een paar voorbeelden van hoe je met kleine stappen de verdere digitalisering van je bedrijfsprocessen uitbouwt. Wil je van gedachten wisselen hoe we jouw bedrijf stapsgewijs verder kunnen ondersteunen in de digitale transformatie? Stuur ons dan een mail via de contactpagina!! 

Delen: